Graderna sjunker så fort överallt.

Idag, i väntan på att Therese skulle sluta så att vi kunde gymma, var Sofia snäll nog att släppa in mig i sitt hem. Jag slapp alltså frysa ihjäl någonstans i Johanneberg. Det hade varit ett tragiskt öde. Tur att Sofia är godhjärtad! Vi pratade lite, åt mellis och jag kollade Egoinas blogg som vanligt och läste detta inlägg. För den som inte orkar klicka på länken kan jag berätta att inlägget handlade om ett mejl som hon hade fått med en uppmaning:

Pick up the nearest book to you.
Turn to page 45.
The first sentence describes your sex life in 2012.

Min närmaste bok var Du äger! av Mia Törnblom och på sida 45 såg det ut såhär:

Fruktansvärt roligt om du frågar mig.

 

Idag fick vi, förutom att kolla varandra i munnen, testa hur det är att dricka förtjockat vatten (personer med sväljsvårigheter har oftast lättare att svälja saker som flyter lite trögare och får genom förtjockning inte dryck i luftstrupen). Upplevelsen var mindre trevlig. Saft däremot var ungefär som kräm och alltså gott.

Hej då!

//Martina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0