You read my eyes just like your diary.

Ibland tycker jag helt otroligt synd om mig själv. Egentligen är det ganska ogrundat. Jag har nästan allt som jag kan önska mig och miljoner människor skulle vilja byta mina problem mot deras. Trots allt detta har jag stunder då jag bara vill lägga mig i fosterställning och gråta. Tyvärr har jag svårt att tillåta mig själv det. Eftersom mina problem bara är fåniga bagateller får jag skuldkänslor för att jag reagerar så starkt, vilket gör mig ännu mer deppig. Det är som att ett väldigt liten, jobbig tant, sitter inne i mitt huvud och säger: Tänk på barnen i Afrika! De skulle gääärna ta din plats. Jag jobbar dock på att tycka att det är okej att vara ledsen trots att jag har det bra. Det kommer alltid att finnas någon som har det värre och jag tror benhårt på bryt-ihop-och-kom-igen-stategin. Är man ledsen måste man få det ur sig, speciellt när man är som jag och det inre känslolivet syns löjligt väl i ansiktet. Då är det bra att lyssna på sentimental musik. Det här är en av mina bästa ledsenlåtar:

Your winter - Sister Hazel

 

Sedan finns det även de låtarna som egentligen är kommersiell radiopop men som på något sätt ändå griper tag om mitt hjärta. Den senaste som jag på något sätt lyckas applicera sorg på är Hold it against me med Britney. Jag tror inte riktigt att det var det den gode Max Martin var ute efter. Ni som känner mig vet ju dessutom att jag har en enorm svaghet för If only you med Danny och Therese Grankvist. Den är väldigt sorglig, om ni frågar mig.


Nu väntar sängen.

Puss på er!

//Martina


Kommentarer
Postat av: Denise

If only you har ju faktiskt en rätt sorglig text så det kan jag absolut hålla med om. Förövrigt tycker jag att du ska vara ledsen om du känner dig ledsen. Man kan inte hålla på och jämföra sorg eller misär. Det är bara att jobba på det. Puss älskade! <3

2011-03-17 @ 13:40:36
URL: http://detheterintetjex.blogg.se/
Postat av: Hoe

Alla har sin egen jävla verklighet. Vissa av barnen i Afrika kanske är sjukt lyckliga över att de får vara med sin familj och skäms för att de mår dåligt ibland för att grannfamiljens mamma dog eller nåt. Perspektiv. Man ska ALDRIG må dåligt över att man mår dåligt.

Kärlek från STHLM

2011-03-19 @ 12:56:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0