She moves in her own way.

Oj, oj. Jag kom på att jag har en blogg som jag inte ägnat en tanke åt på lite för lång tid. Bättring på mig. Livet har bara varit lite galet. Sådär lite för mycket skolarbete och annat att göra (läs: jobb). Martina var rädd att jag skulle bli utbränd där ett tag. Men man kan ju inte bli något man redan är! (Det var alltså ett skämt.) Oavsett så är det lite lugnare nu och jag kan inte vara gladare.

Igår var det fredagkväll och det vankades lite party. Inte mig emot. Kvällen blev verkligen inte som vi tänkt oss. Partymässigt var det rätt misslyckat. Men det blev ändå en sjukt kul kväll. Skulle jag välja två adjektiv för att beskriva den skulle det vara: absurd och annorlunda. Jag och Karolina fann nya vänner. Än en gång insåg vi att vi är totalt skadade av statsvetenskapen. Redan. Vad ska det bli av oss? Lyckan visste liksom inga gränser när våra nya vänner visades sig vara en tunisier och en militär som tjänstgjorde i Afghanistan. Fattar ni hur coolt det här var?

Dagen efter, alltså idag, mådde jag som jag förtjänade: prima. Solen sken och jag promenerade nere i hamnen. Ibland älskar jag verkligen Göteborg av hela mitt hjärta! Efter promenad och en stund för mig själv på en parkbänk i solen har jag haft en "produktiv" eftermiddag i hemmet. Jag har prokrastinerat att jag har skolarbete som borde göras och istället lagat mat som lagts in i frysen, dammsugit och tvättat alla lakan och handdukar.

Och nu då: Titta på Bridget Jones Dagbok för ungefär 30:e gången eller städa toaletten? Kanske båda...

God kväll! 

//Denise



GÖTEBORGSPORR! Jag vill inte göra reklam på något sätt, men lite såhär
kändes det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0