Om kärlek, lycka och soppåsar.

Inte för att vara sådan men jag och Denise är nog rättså roliga att ha som grannar. Vi bjuder på förtjusta och  förskräckta läten på spännande tider, skönsång och fantastisk musik. Som om detta inte vore nog lägger vi ut saker som vi inte vill ha i trapphuset, som våra grannar kanske kan ha nytta av. Som denna hålslagsapparat, som köptes i god tro men som vi vid hemkomsten upptäckte bara tar två hål (och alltså totalt värdelös):

Vi sprider kärlek i januarimörkret.

När Denise hade gjort ett besök i soprummet kom hon tillbaka med ett sådant glädjebesked att jag nästan svimmade. "Kom, Martina! Du måste se det här!" ropade hon och jag kom skuttade ut i hallen, likt en kamel på uppåttjack. Hon hade hittat det bästa någon av oss någonsin har hittat i ett soprum:

Som vi har längtat efter dessa påsar! Nu behöver vi inte längre ha spännande experiment i vår kompost såsom "Vilken färg får möglet den här gången?" eller "Hur lång tid tar det innan det blir outhärdligt att leva i köket på grund av odören från komposten?". Vi hoppade runt och skrek av lycka och sedan kramades vi. Nej, det är inte ett skämt. Vi var löjligt glada.

I morgon kommer Carro hit. Om du blev helt galet avundsjuk när du läste den meningen är det helt normalt. Hon är nämligen en helt fantastisk person. Alla borde ha en vän som hon.

//Martina

Kommentarer
Postat av: Nandi

Roligt inlägg! :D Innan jag hann läsa texten under bilden letade jag förbryllat efter något på bilden som kunde tänkas förklara Denise exaltering :P Hade jag vetat att ni tagit emot kompostpåsar med sådan enorm glädje hade vi med glädje blivit av med säkert ett hundratal, vi har typ ett halvt köksskåp fullt med dom hemma i Göteborg, plus ett helt gäng under trappan som fanns när vi flyttade in.

2011-01-28 @ 00:49:23
URL: http://pure.bloggagratis.se
Postat av: malin

Haha ni maste vara en frojd for era grannar - vem kunde tro annat? och grattis till kompostpasarna, det var pa tiden hahah!



Jag ar tydligen helt normal. Hon ar helt galet underbar - sa ar ni alla tre <3 Hoppas ni har en alldeles galet utflippad helg! pussar <3

2011-01-28 @ 08:04:35
Postat av: Denise

Kompostpåsarna var det finaste på mycket länge! <3

Och det kan tilläggas att redan imorse hade någon plockat åt sig hålslagaren. :D



Och Malin... den galna helgen har startat!!! Yay!

2011-01-28 @ 21:24:16
URL: http://detheterintetjex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0