Hela världens hunger samlad i mig.

Stockholm. Jag älskar dig! Har haft en underbar helg. Har haft alldeles för kul och pluggat alldeles för lite. Som det ska vara antar jag.

I fredags hälsade jag på min farmor, världens coolaste 74-åring som driver ett ständigt pågående krig mot sin korrupta bostadsrättsförening, som alltid tvingar i mig kopiösa mängder mat och efterätter och som alltid ger mig goda råd och delar med sig av sin visdom. Hon är definitivt en av min allra största idoler.

Lördagen spenderades med Caroline och Amanda. Efter att ha varit i stan och shoppat diverse nödvändigheter åkte vill till Carros finfina lägenhet ute i metropolen Bredäng. Efter att ha gjort oss i ordning bar det av till Södertälje för konsert. Daniel Adams-Ray! Efter ett smärre missöde med glömda biljetter (mitt fel, såklart...) och en lång tågresa anlände vi lite sent. Men vi tågade in mitt i "Dum av dig" och det kändes rätt glassigt. Konserten var helt otroligt bra. Bättre än förra gången, tro det eller ej. Musiken får verkligen liv när det är live. Vi skrek och hoppade runt tillsammans med alla fjortisar (eller vårt nya begrepp tolvisar passar nästan bättre). Klientelen var läskigt ung. Fördelen var att det var ovanligt lätt att tränga sig fram mot scenen.

Efter konserten drog vi in till stan. Nu blev det party på riktigt. Mötte upp en polare till Carro och hängde med honom och hans kompisar till Ace. Där ägde vi dansgolvet i några timmar och dansade tills fötterna värkte. Carro försökte få djn att spela Justin Bieber men det blev mest bara Håkan Hellström. Fast bäst var självklart en annan man. Jag är en vampyr, jag suger och spyr. Låt mig komma in, jag vill bli din. Hela världens hunger samlad i mig. Efter att ha ätit och hängt på donken ett bra tag blev det taxi hela vägen hem till porten. Lyxigt. Klockan var alldeles för mycket när vi kom hem. Det gjorde ingenting. Vi kramades och hade det obligatoriska efter-utgång-tjejsnacket.

Söndagen bjöd på massor av tårta eftersom vi åkte till min morfar för att fira hans födelsedag. 87 år! Helt sjukt. Min söta morfar var så glad över att se mig och det var himla fint. På kvällen hälsade jag på hemma hos min far. Lekte med världens sötaste Sara. Vi klädde ut oss. Jag fick vara häxa och hon var prinsessa. Det är inte ofta man får vara läskig och jaga små barn.

Idag är det dags att åka hem. Men först: Packa och plugga.

//Denise

Kommentarer
Postat av: Martina

Det låter ju underbart :). Vill också dansa till Krunegård. Jag har kommit på att det finns väldigt många Markus som jag tycker om, hehe.

2011-02-21 @ 11:19:03
Postat av: Denise

Det är något speciellt med alla våra markusar...

2011-02-21 @ 22:06:39
URL: http://detheterintetjex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0