And I feel so satisfied when I can see you smile.

Underbar helg! I fredags hade jag några klasskompisar över och vi åt pizza, spelade spel och skrattade hela kvällen. Ytterst trevligt! Elena kläckte en del supersköna citat när vi spelade Absolut överens där det gäller att skriva ned samma sak som sin partner om ett visst tema.
Elena: Om det stod "Allt om Danmark" skulle man ju skriva "pølse, pølse, pølse, pølse".
Senare
Elena (pratar för sig själv): Pølse, pølse, pølse, pølse.
Sofia: Vad var det?
Elena: Danska.
Hm... det var nog roligare i då, märkte jag nu. Höhö. Men hon är för rolig, min favoritskåning.

På lördagmorgonen slog jag upp mina gröna vid sju och var så trött att det kändes som att någon hade slagit mig i ansiktet med en död gås. Det var dock ingenting som stoppade mig från att packa ihop mina pinaler och gå till Hjalmar Brantingsplatsen i solskenet. Jag hade nämligen en dejt med André där för jag skulle agera kurir mellan honom och Denise. Vi hann snacka en stund innan jag sprang till min buss för jag skulle ta tåget till Halmstad.

Jag satt försjunken i A million little pieces så resan ned gick i ett nafs. Så fort jag klev av såg jag Frida och vi kastade oss i varandras armar. Lyckan var total eftersom vi inte hade setts sedan oktober. Vi bor bara dryga timmen ifrån varandra men ändå har jag lyckats träffa Markus, som bor väldigt mycket längre bort, två gånger sedan jag träffade henne senast. Verkligen inte ok.

Jag har knappt varit i Halmstad och jag tycker verkligen att det var en otroligt mysig stad. Dessutom sken solen och det är ju ingenting vi har varit så bortskämda med så lyckan kändes i hela kroppen. Vi tog en fika på Espresso House och delade med oss om sådana saker som endast är ämnade för vissa öron.

Jag fick se hennes mysiga lägenhet och blev väldigt avundsjuk på den fina sänghimlen. Den lilla prinsessan i mig tog ett skutt av förtjusning. Vi tryckte i oss massor av tacos, dansade som om det inte fanns någon morgondag till schweizisk och tysk musik, tittade på film och pratade, pratade, pratade. Allt var alltså precis som vanligt och helt underbart.

Jag fick ännu ett fint OPI swiss collection-nagellack av henne: Lucerne-tainly look marvelous. De har verkligen varit fyndiga där. Som om detta inte vore nog fick jag en sak till: EN IPOD!!! Lilla Frida har nämligen skaffat sig en Iphone och använde inte sin längre. Halleluja! sa jag. Dessutom har den kära Frida nästan lika oklanderlig musiksmak som undertecknad så den var proppfull med fantastisk musik. Wunderbar! 

Idag chillade vi mest och fikade på Robert's coffee innan jag tog tåget hem till Götet och försökte hindra mina ben från att börja dansa till En vän med en bil av Håkan Hellström. Jag har nämligen erfarenhet av andra passagerares passivt aggressiva blickar när gör sådant och det vill man ju inte tackla helt solo.


Vi var alltid otroligt snygga och coola i ostlandet, som ni ser.

I morgon är det ny vecka, ny kurs, nya tag. Dessutom kommer Denise hem och det är ju inte fy skam. Jag ska bara hinna städa lite först för jag har lyckats stöka ned i köket. Men det behöver ju inte hon få veta...

//Martina

Kommentarer
Postat av: Denise

Fin helg! :D Och snart ses vi! Då kan du tell me more live!!!! Puss på dig.

2011-02-20 @ 23:41:08
Postat av: Frida

Fint skrivet kära du, och tack åter igen för i helgen! :D haha, btw, I <3 den där bilden. Not! ;)

2011-02-21 @ 12:53:29
URL: http://fridolijna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0