Vad är väl en jul utan gulaschsoppa?

Det var en så himla bra dag idag. Trött som attan började jag med att svepa en Red bull och var sedan hyper i några timmar. Jag gick mot spårvagnen med Winnerbäck i lurarna och var allmänt tillfreds med livet eftersom det var härligt kallt, snön glittrade och det knarrade så underbart under mina skor. Mina trötta klasskamrater tyckte väl att det var sådär att en superpepp Martina hoppade in i salen.

Efter föreläsningarna var slut åkte jag och några vänner till Pedagogen för att plugga. Det gick inte så bra på grund av bristande koncentration men jag lärde mig lite i alla fall. Fast jag ägnade den största delen av tiden till att klaga över uppgifterna, rita och smsa.

Sedan var det dags för mig och Elena att klippa oss. Jag fick en jätteduktig frisör igen (gillar Frisörcenter vid domkyrkan). Den här gången klippte jag håret ännu kortare i nacken så att min bob är mer fulländad. Jag är grymt nöjd med resultatet.

När vi var nyfriserade (Elena blev så söt i sin nya frilla) gick vi till Bältesspännarparken för att se Hanna sjunga i julgranen. Det gav verkligen julstämning. Otroligt fint!

På vägen hem hann jag med att prata lite med min ömma fader och väl hemma väntade Denise med maten klar. Hon hade gjort en mycket välsmakande gulaschsoppa. Sedan bytte vi julklappar med rim (hennes var ungefär tusen gånger finare utformade än mina).


Alla mina julklappar fick plats på mig och på en bild. Guuuuud, vad glad jag är över dem! En kimono, en mössa (det var ingen pik, jag har velat ha en sådan aslänge), två nagellack och ett par knästrumpor. Jag vet inte vad jag älskar mest. Denise borde köpa alla julklappar till mig!

För de som är intresserade gav jag Denise en fin låda, en fickspegel, två reseguider (den ena till Las Vegas och den andra till San Fransisco) och tre par strumpor.

Sedan tittade vi på finalen av Ung och bortskämd. Jag kommer att sakna den serien.

Pussar och kramar!
//Martina

Kommentarer
Postat av: Malin

Sicken snygging!! :D



Puss!



ps 19 månader kvar nu va, eller är det bara 18? :D

2010-12-22 @ 10:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0