Ice, ice baby!

Ännu en dag i paradiset. Det kändes dock som allt annat än paradiset i morse när jag halkade fram över isen med regnet slående mot ansiktet. Dessutom var jag lite sen men det kändes inte som att det var läge att skynda mig. Jag var väldigt orolig över att inte hitta fram till föreläsningssalen dessutom för vi håller till på Odontologen eftersom vi läser med tandhygienisterna. Som tur var kunde jag grabba tag i Erik från min klass på vägen och han kunde lotsa mig rätt.

Som vanligt var jag pigg och alert i början men efter de magiska tio minuterna kunde jag känna ögonlocken sänkas och kroppshållningen falera. Jag har dock en tendens att vakna till när föreläsaren säger någonting som jag redan kan. När han/hon däremot går in på komplicerade saker svarar min hjärna dock med att ställa sig på stand-by-läge. Jag tror att den protesterar. Den vill inte lära sig mer innan jul och det finns ju tyvärr ingenting jag kan göra åt det. Jag gjorde dock mina tappra försök till att vakna till genom att dansa lite i pauserna. Det höll till tio minuter in i nästa del och sådär höll jag på hela dagen. Några nya kunskaper fastnade förhoppningsvis... I morgon börjar vi redan halv nio och jag planerar att dricka Red bull till frukost.

När jag kom hem försökte jag ta hand om Denise men hon är ganska svår att ta hand om eftersom hon inte vill vila. Endast när hon är totalt hjälplös, som vid öppnande av burkar, diskande och att flytta på datorn får jag hjälpa till. Eller... en sak till är jag bra för. Att ladda ned illegalt. Nu ska vi kolla på Desperate Housewives.

//Martina

Kommentarer
Postat av: Carolajn

Red fucking bull funkar alltid!!! Go go go! Haha!

2010-12-18 @ 01:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0