Survival of the fittest.

Ibland känns det som att jag är för svag. För bräcklig. För känslig. Att världen är alldeles för hård för någon som mig. Att allt gör alldeles för ont. Knuffa mig och jag faller. Stampa på mig och jag krossas till tusen små bitar mot den hårda och obarmhärtiga asfalten. För jag har inget okrossbart skalbaggeskal.

Men min svaghet är också min styrka. Jag lever och jag känner. Reser mig upp. Igen och igen.  

Jag hatar att jag nästan måste ursäkta mig för det jag skriver. Det jag måste säga är i alla fall att jag är mycket medveten om att jag inte skriver särskilt bra eller vackert. Att jag absolut inte är någon ny Birro eller Krunegård. Jag kan egentligen inte skriva. Men det är inte det som det handlar. Det här är min (och självklart också Martinas) blogg och ibland känner jag ett själviskt behov av att bara skriva av mig lite. Jag skulle förresten aldrig försöka vara någon annan. Det är alldeles för mycket jobb med att bara försöka vara mig själv.

// Denise


Kommentarer
Postat av: Martina

Jag tycker att du kan ta bort det sista av inlägget för det innan var mycket bra skrivet och jag känner igen mig (och att skriva så att andra kan identifiera sig med orden är något som är hundra gånger viktigare än tjusiga omskrivningar och fantastiska liknelser). Jag tacklar motgångar så himla dåligt. Jag tar åt mig för mycket av elaka kommentarer och tycker alldeles för synd om mig själv. Fortsätt att skriva av dig! Det här är vår blogg och om de som läser det inte gillar det kan de dra.

2011-03-14 @ 15:48:19
Postat av: Caroline

Det är grymt bra skrivet.

2011-03-14 @ 16:24:36
Postat av: Nandi

+1 @ Martinas kommentar. Läser man någons personliga blogg är det ju personens äkta tankar, ord och känslor man vill läsa.

2011-03-14 @ 17:24:27
Postat av: Denise

Tack för att ni skriver så fint. Kul att ni kände igen er också och förstod känslan jag försökte förmedla. :) Nu blev jag glad, och kanske vågar jag skriva fler personliga texter om känslor och sånt. Och jag lovar! Jag fiskade inte bara efter komplimanger. Not my style.

2011-03-14 @ 23:18:10
URL: http://detheterintetjex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0