Min dotter ska heta Blåsippa-Kärnkraftverk.

Rock-President? Doktor? Eller kanske en liten Likagod?
Detta är alltså några exempel på udda namn som föräldrar velat döpa sina barn till. Namn till sina barn, sitt eget kött och blod. Det är helt sjukt!

Jag och Martina har skrattat hejdlöst. Nu har jag ont i magen. Man kan verkligen inte annat än förundras över folks förmåga att hitta på störda namn. Det finns ingen gräns för kreativiteten. Min personliga favorit är: Pipeline-Vintervila. Jag känner att frågan "Var det någon som var hög?" är befogad.

Däremot tror jag inte att så var fallet. Därför kan jag inte förstå! Varför vill man döpa sina barn till något av tidigare nämnda namnförslag? Det är långt bortom mitt förstånd. Visst är namnen kul att skratta åt. Men det kanske är där problemet ligger. Vem vill bli skrattad åt för resten av livet på grund av något så simpelt, och samtidigt ack så viktigt, som sitt namn? Inte jag. Och inte heller mina framtida barn skulle jag tro.

// Denise

Kommentarer
Postat av: Nandi

Jag vill veta om första delen av Pipeline-Vintervila uttalas på engelska eller svenska :P



Tycker för övrigt det vore lite roligt att återinföra den gamla traditionen med namn som byggde på karaktäristiska egenskaper eller händelser. Rödskägg, Ladulås, den Halte, den Långe, den Tjocke, den Grymme, den Starke, Stornäsa, Kolbränna, Skadelår, Blåtand etc. Så kunde ens vänner få bestämma tillägget :P För alla konstiga namnförslag handlar väl inte om föräldrar som döper sina barn, många vill ju byta sina egna namn också.

2011-01-30 @ 22:03:31
Postat av: Denise

Enligt mig uttalas det på engelska. Hur kul skulle inte det vara liksom? Haha. :)



Låter som en alldeles ypperlig idé med namn som beskriver egenskaper och händelser. Vi måste ju sätta etiketter på oss själva liksom!

2011-02-01 @ 09:04:40
URL: http://detheterintetjex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0