Run away before you drown or the streets will beat you down.

Den här veckan kommer med största sannolikhet bli väldigt bra. Jag och Erik i min klass auskulterar (typ är åskådare) på en logopedimottagning i Angered hos två snälla och duktiga logopeder. Idag hade vi första dagen och det var riktigt kul och spännande. Vi fick ha på oss mysiga sjukhuskläder och träffa riktiga patienter. Det kändes som att jag lärde mig mer på än dag än vad jag hade lärt mig på en hel månads föreläsningar. Väldigt lärorikt att få se allt med egna ögon och ställa massvis av frågor. Skillnaden mot att kämpa mot sömnen i en halvmörk föreläsningssal och föra halvdana anteckningar som man ändå inte fattar någonting av efteråt är väldigt stor.

Jag har även bokat in en resa till Stockholm om en dryg månad (dör lite av lycka över det eftersom Markus också kommer då så jag får nästan jackpot i att umgås med människor som jag tycker om) och som om inte det vore nog får jag med största sannolikhet finbesök på söndag. Livet känns plötsligt himla bra.


Fast lyckoruset efter att ha sett Billy Talent med Frida i Zürich är extremt svårt att toppa. Då behöver man nästan droger. Eller en ny konsert...

//Martina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0