And now it's clear to me that it's worth the pain.

Ja, mina vänner. Tiden går fort när man har roligt. Alldeles för fort. Min långhelg i fina Zürich flög förbi och innan jag ens hann säga Chuchichäschtli var jag hemma igen. Trots det var en alldeles förträfflig vistelse som ni nu får återgiven i punktform.

Jag...
... smsade och gick samtidigt på Kastrup, ramlade nästan på ett trappsteg men lyckades parera och landade med en minst sagt ljudlig duns i THE SILENT LOUNGE.
... återförenades med finaste schweizaren med tusen fjärilar i magen och blossande kinder.
... blev visad den nya lägenheten och tyckte att den var ett ofantligt uppköp mot den gamla.
... misstänkte att herrarna Nil och Parli inte alls bodde där eftersom det varken stod smutsiga tallrikar i vardagsrummet eller fanns dammråttor i hörnen.
... råkade köpa två nya nagellack.
... var den enda som skrattade åt de roligaste skämten i Rango på bion.
... fick rugbyreglerna förklarade för mig och hejade jättemycket på Toulouse, mitt nya favoritlag, som tyvärr förlorade.
... åt Vermisel (gjort av kastanj) hos Markus farmor och farfar.


Gott!


... blev så kall om ena handen (efter en promenad med hunden) att jeansknappen blev omöjlig att få upp.
... tyckte det var lite pinsamt att behöva ropa på hjälp för att få av mig byxorna hemma hos hans farföräldrar.
... var med och växlade in massor av mynt, vilket var motsvarande ungefär 1000 kr.
... och han stod och gjorde knäböj för att hålla värmen på en busshållplats medan bilisterna stirrade och tutade. 
... kindpussades jättemycket (tre gånger/ person blir en del).
... börjar nästan vänja mig vid kindpussarna.
... fick se familjens Badhüsli, lilla badhus, som ligger med en fantastisk utsikt vid sjön.
... åkte Polybähnli.
... pluggade språkutveckling på ETH (tekniska högskolan) och blev avundsjuk på hur cool den byggnaden är.
... åt extremt mycket godis.
... fick ont i tänderna.
... fick supergod frukost med birchermüesli, jordgubbar och briocher.
... njöt av solskenet.
... ville inte åka hem.

//Martina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0