Mareld

Dagen idag var fin. Vi hade en labb på DART (kommunikations- och dataresurscenter, vart bokstäverna kommer ifrån är höljt i dunkel) som visade sig vara sjukt mysigt. Vi älskar DART nu. Skolarbetet bestod i att titta på filmer med barn som lekte och att klottra ned lite om det. Inte alltför anstängande. Logopedprogrammet är bäst.

Sedan fick jag gå hem eftersom jag upptäckte att plånboken låg kvar i träningsväskan. Det var dock ganska trevligt och jag funderade över frågor som: Är det säkert att man dör om man hoppar från Götaälvsbron ned på asfalten? Om man dör, hur lång tid tar det? Hinner man tänka i fallet? och Hur ont gör det när kroppen träffar marken?

På kvällen fick jag brottas med svårigheten i att förklara skillnaden mellan hyres- och bostadsrätt, orden ersättning och sådant samt vilka som ska betala tv-avgift för en kvinna som inte riktigt behärskar svenska. Minst sagt utmanande och även roligt, för den delen.

Nu sitter jag tänker på att det vore kul att ge pojkvännen en GIANTmicrobe när han fyller år (trots att det är några månader kvar). Det är ju inte alla som kan säga att de gav sin pojkvän klamydia i födelsedagspresent. I och med detta lärde jag mig också att Mareld är "ett fenomen som orsakar ett turkost sken i havsvatten" (enl. wikipedia) och inte alls en stad som jag gissade på när jag såg att Winnerbäck hade en låt som hette så.

Denise har fruktansvärt mycket att göra. Det är synd om henne, så ni kan väl skriva något peppande på hennes facebook eller något?

Det var allt från Brämaregården för tillfället!

//Martina

Kommentarer
Postat av: Frida

"Det är ju inte alla som kan säga att de gav sin pojkvän klamydia i födelsedagspresent." - jag kontrar med att " Så länge man inte kommer i från metropolen, tillika svenska stoltheten Vetlanda, så kanske... ;)

2011-02-28 @ 22:45:06
URL: http://fridolijna.blogg.se/
Postat av: Martina

HAHAHA!!! Nej, men det är inte alla som kommer ifrån Sin city ;).

2011-02-28 @ 23:16:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0