Jag har i alla fall roliga naglar.

Jag är för tillfället gräsänka. Typ. Denise är i alla fall på andra sidan Atlanten och jag är inte gjord för att bo själv. När jag inte har någon att upprätthålla fasaden av att jag egentligen inte alls är en väldigt lat person så släpper jag allt ganska omgående. Detta framförallt när jag jobbar hela dagen och kommer hem, slänger allt på golvet, drar på myskläder och lägger mig på sängen (lägenheten såg ungefär ut som 2009 års stora misär i Dietlikon). Det gäller inte heller bara städning utan nästan ännu mer när det kommer till att föda mig själv. Idag åt jag fiskbullar (som var lite kalla i mitten eftersom jag inte hade tålamod nog att vänta på dem) i dillsås med spagetti (som hade legat lite väl länge i en burk i kylskåpet) till lunch. Det var inte speciellt gott men det gick i alla fall snabbt att tillaga. Hellre snabbt än bra, som man brukar säga. Fast... det var nog bara jag. Det hjälper ju inte heller att jag har större lust att lägga mina sista pengar på Gröna Lund och kläder än på mat. Det får bli gröt och nudlar resten av veckan (alltså tiden innan jag åker till Stockholm och kan leva på mina föräldrar likt en fästing).

Nåväl, idag ordnade jag i alla fall till lägenheten och städade för glatta livet ett tag. Det kändes som att jag kunde andas igen efter det. Pjuh!

Idag är Tankesmejdan i P3 tillbaka. Bästa radioprogrammet!

//Martina

Kommentarer
Postat av: Fridolina

Misären i Dietlikon var inte nådig, på så många sätt. Men man behöver få ha en liten misär då och då. Tror jag i alla fall. :P Och du anar inte hur rätt du har om den där grejen med mat. Pasta med ketchup ftw! ;)

2011-08-17 @ 10:01:10
URL: http://fridolijna.blogg.se/
Postat av: Martina

Det har du nog rätt i! Nudlar funkar det med ;).

2011-08-19 @ 20:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0