Vårskriket

"Idag känner jag livet i mig" säger Madicken (min favorit av Astrid-karaktärerna) när våren äntligen kommer till Junibacken. Jag tror att alla svenskar känner likadant när solen värmer på riktigt för första gången. Jag hörde någon säga på tv att det inte finns någon som är så lycklig som en svensk om våren och det tycker jag stämmer. Jackorna kastas av och alla skyndar sig ut för att njuta av den nyckfulla solen. Man vet ju aldrig när man får chansen nästa gång.

De senaste dagarna har det varit som att Göteborg har lett mot mig efter alla sura örfilar jag har mötts av tidigare. Jag och mina fina klasskamrater firade avklarad tenta genom att sitta i gräset i Slottskogen och äta glass. Fantastiskt!


Ett annat parkhäng.

//Martina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0