Om blod.

Fem logopedstudenter ville ge blod
och klev in på Droppen vid gott mod
Dock visste den första redan när de gick
att hennes diabetes gjorde så att hon inte fick

Så var de alltså fyra kvar
som fyllde blanketterna med sina svar
De kryssade i rutorna med bestämda nej
sex mot droger var inte deras grej

De blev uppropade, en efter en
men var lite nervösa för nålsticken
men prov på den andra behövde de aldrig ta
för hennes hjärtrytm var inte bra

Den tredje flickan fick också tji
eftersom hon hade haft anemi
Även nummer fyra fick sin dom
För tunna blodkärl hade hon

Kvar var endast nummer fem
Hon fick en ny tid med sig hem

Sagan om blodgivningen får här sitt slut
På en bra avslutning lägger jag inget krut


Bilden är snodd härifrån

Sådant här kan jag roa mig med när jag egentligen borde plugga.
//Martina



Kommentarer
Postat av: Malin

Fantastiskt!

2011-05-10 @ 22:28:18
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Denise

Sjukt bra!!!

2011-05-11 @ 10:17:00
URL: http://detheterintetjex.blogg.se/
Postat av: Frida

Barran, du är väl för awesome du!? ;) Och jag antar att du är numero 3? ;)

2011-05-11 @ 11:08:32
URL: http://fridolijna.blogg.se/
Postat av: Martina

Fridolina: Immer! Såg det lite som en gratis hälsokontroll. Mina värden är numer normala men inte tillräckligt höga för att lämna blod. Är nöjd med det :).

2011-05-11 @ 11:28:11
Postat av: elena

hahah, jag döööör! Vilken talang! :D

2011-05-11 @ 12:09:45
Postat av: Sofia

jag diggar din dikt! :)

2011-05-11 @ 22:39:58
Postat av: Carro

Awesome, mer sånt! :D

2011-05-11 @ 23:47:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0