Vem behöver egentligen en Ipod?

Det har varit en väldigt spännande helg. Först var det någon som norpade åt sig min mobil och min ipod ur min ficka när jag och mina fina vänner åt sopp- och dessertbuffé. Så otroligt gement gjort! Som tur var kunde jag få (ja, inte en krona behövde jag betala) ett nytt SIM-kort med samma nummer av Telia. Ett stort plåster på såren. Dessutom fick jag låna en mobil av snälla Linda och lika snälla Sofia bistod med laddare. Jag är omgiven av änglar!

Ironiskt nog kom min gamla kasettfreestyle i ett paket just den dagen. Jag behövde nämligen den för att kunna lyssna på de inspelningar min logoped gör av mig. Hade jag haft en cool mobil som kunde spela in så hade jag kunnat spela in på den men så var icke fallet (lite roligt ändå att tjuven antagligen trodde att min mobil var dyr när han/hon såg mig använda den) och jag mindes att jag hade en sådan gammal tingest i Stockholm så jag bad min mor att skicka ned den till mig. Jag blev alltså av med min Ipod men fick en freestyle. Somliga kanske skulle se det som ett nedköp men i freestylen låg nämligen Sunes duktigheter inläst av författaren själv. Nostalgi på hög nivå!


Ja, jag har mitt sexiga underställ på mig. Jag och Denise invigde nämligen våra vårjackor men eftersom temperaturen inte riktigt sa Vår lika mycket som solskenet fick underställen åka på. Mitt är ett billigt från Migros i Schweiz men ack så bekvämt!

På tisdag ska jag nog köpa mig en ny mobil. Det blir en sådan som Denise har, fast grå. Jag är en härmapa. En ny Ipod får jag nog se i stjärnorna efter. Eller i alla fall spara ihop en slant till först.

Nu blir det lite röstövningar!

//Martina.

Kommentarer
Postat av: Nandi

Det är väl onödigt att spara ihop till, eller se i stjärnorna efter, en mp3-spelare när man har (åtminstone snart) en mobil med inbyggd musikspelare och dessutom en helt awesome freestyle :) Du får lägga beslag på alla vänners gamla kasettbandssamlingar istället!

2011-02-13 @ 22:22:46
Postat av: Martina

Jo, det kanske du har rätt i. Problemet är bara att vi nästan är lite för unga för att ha kasettbandssamlingar. Jag och Denise har i alla fall bara sagor på band med undantag av ett Spice Girlsband och ett med "Sommarhits" ;).

2011-02-14 @ 11:17:00
Postat av: Frida

Vilken idioti! Men karma is a biiiiatch och den där hemska människan kommer få vad den tål nån dag. ;) 1000 kg kärlek till dig!

2011-02-14 @ 13:59:01
URL: http://fridolijna.blogg.se/
Postat av: Nandi

Jag har för mig att jag har Nalle Puh, Mora Träsk, Loranga, Mazarin och Dartanjang samt Nordman, Eminem och Feven. Så visst är vi kanske för unga, men mor min har en hel byrålåda full med kvalitetsmusik, mestadels a la 70/80-tal. Pink Floyd, Tom Waits, Silvio Rodriguez och massa annat. Och det borde väl dom flesta som är äldre än oss ha i någon form.

2011-02-14 @ 16:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0