Make me harder, better, faster, stronger...

Jag hatar spinning. Verkligen hatar det. Möjligtvis hatar jag att jogga ännu mer fast då är man ändå ute i naturen och utsikten ändras hela tiden. Fast å andra sidan har man inte peppen från instruktören. Det är nästan hugget som stucket. Det är ju så otroligt jobbigt och svettigt MEN väldigt bra träning så när jag känner för att straffa mig själv (och glömmer bort att boka in mig på favoritpasset som alltid är fullt redan tre dagar innan = skivstång) bokar jag in mig på ett spinningpass och pallrar mig dit. Sedan flåsar man där med ungefär tjugo andra svettande människor, i en liten lokal och trampar för livet utan att komma någonstans samtidigt som man drar på lite mer motstånd hela tiden. Jag brukar inte direkt känna att min vilja att leva är på topp just då. Allt detta till trots, när det äntligen är över känns det ofattbart bra. Sedan belönar jag mig själv med att vara på gymmet och göra lite roliga småövningar. Det är alltid lika kul att ställa sig bland alla stånkande muskelmän i linne som lyfter jättehantlar med mina små femkilos. Vi får se när jag går på spinning nästa gång. Det blir i alla fall inte i morgon.

//Martina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0