Känner du lyckan genom sorgen?

Mycket är på gång och jag vet knappt hur jag ska hinna med allt innan jul. Nåväl, det ordnar sig. Det gör det alltid.

I helgen var jag i Halmstad och hälsade på Frida. Det var himmelens fint. Jag förundras ständigt över hur det är med riktig vänskap. Även om den tar en ny form och blir någonting annat än vad den var tidigare så finns kärnan kvar och när man ses tar man vid där man slutade. Jag har världens bästa vänner. Så det så.

Denna kväll tillbringades på L'Assasino, där det var pubquiz. Jag och mitt lilla logopedlag (Elena & den fonologiska loopen) var taggade till tusen för att slå Elenas pojkväns asienstuderande lag. Till sist stod det klart att vi vann över dem med en poäng och kunde andas ut och jubla. Undertecknad jublade mest, så att säga. Det mest otippade som vi lyckades svara rätt på (i kategorin: Hur fan visste ni det?) var vilka tre processer som ingår i hembränning. Vi svarade jäsning, destillering och filtrering, vilket var rätt. Nu kan man ju spekulera i varför vi visste det...

Sängen väntar.

// Martina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0