Fishing for the answer with a line and sinker.

Efter jobbet idag slängde jag in mig själv i duschen, kastade mig lika snabbt ur, tog på mig ansiktet och fönade ungefär halva håret för att sedan springa iväg till bussen och få vänta på den i 8 minuter. Lite väl tidspessimistiskt där. Jag skulle nämligen hem till Linda och mysa lite med henne och Hanna. Vi åt god mat, drack lite vin och spelade spel. Bland dessa fanns Backgammon: mitt gamla favoritspel. Som jag spelade det med min lilla bästa killkompis förr om åren. Jag och Linda drabbade först samman i en glödande duell och man märkte att båda verkligen ville vinna. Det finns nämligen inget spel där förlusten smakar lika surt som backgammon. Linda sa att man blir ödmjuk av att förlora. Jag kände att den där jävla ödkjukheten kunde jag vara utan. Vi lyckades i alla fall vinna varsin gång alla tre och det var nog bäst så för den allmäna fridens skull.


Ska sluta de gröna nu. Det är jobb som gäller i morgon igen.

//Martina

Kommentarer
Postat av: elena

åh så skönt att jag är tillbaka i gbg nu så jag kan hänga lite mer er igen! (: du får för övrigt komma förbi och spana in lägenheten sen någon dag, här är fortfarande kaos men det kan bli riktigt bra. snart. Haha

2011-08-14 @ 23:04:52
Postat av: Martina

Men självklart, fina du! Om du vill kan du ju hänga med när jag, Hanna och Linda ska införskaffa nya underkläder någon gång den här veckan (läs: Martina tömmer det absolut sista som finns i plånboken och ber till gud att hon inte blir allergisk mot nudlar för då blir det jobbigt, haha). Jag tror att jag skriver det här i ett sms till dig för det är ju verkligen inte säkert att du läser det här... haha

2011-08-15 @ 16:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0