Solen skiner alltid i Södertälje.

Jag lyckades med konstycket att åka tåg hem från Göteborg och endast bli lite drygt en halvtimme sen. En försening vi drog på oss från start. Helt otroligt. Karma? Här nedan följer nu en redogörelse från min (o)spännande resa:

9.50 Vi fick kliva på tåget. Martina fick hjälpa mig med väskan eftersom min vänsterarm fortfarande inte är på topp. Jag hamnade till min lycka i en vagn som nästan bara bestod av pensionärer och handikappade. Inget fel med det... men var höll alla snygga killar hus?

10.10 Tåget rullade iväg. Jag spanade fortfarande efter snygga killar. Inga i sikte.

10.15 En man halar upp en nätt cd-spelare. Ja, alltså en sån där rund, "liten" sak. Hög humorfaktor på det!

10.25 Jag bestämmer mig för att inte plugga direkt. Tågets rytmiska dunkande gör mig sömnig. Lyssnar på musik istället. Och tittar ut genom fönstret. Det är så vackert. Helt snöigt och vitt. Liksom krispigt.

10:45 Jag somnar in. Litegrann i alla fall. Störs av att någon äter smörgåsar som luktar fisk. En riktig göteborgare, måntro?

11.25 Trots lukten blir jag lite hungrig. Äter saffransbulle och pepparkaka som jag fick när jag var på jobbet och sa hej då (för att få min lön).

11.30 Läser Solo. Vad är läxböcker mot en tidning full av intressant och vetenskaplig samhällsinformation? Blir i denna veva också extremt kissnödig. Vill, men kan inte hålla mig. Tvingas vingla iväg till toaletten.

12.00 Bestämmer mig för att nu ska här pluggas. Inser att tre sidor räcker. Jag är för trött. Så jag blundar och vilar lite till.

12.20 Ett pensionärspar, kanske 70 bast, vinglar fram till toaletten och går sedan in TILLSAMMANS. Oj, oj, kan man inte gå med i 10 000-metersklubben så kan man ju gå med i X2000-klubben!

12.40 Får ett sms från Martina. Hon undrar om solen skiner. Just då befinner jag mig i Södertälje. Svarar därför: "Solen skiner alltid i Södertälje". Ler sedan sådär lite i smyg åt mitt egna skämt. 

13.00 Jag börjar bli kissnödig igen. Och det är kö eftersom vi börjar närma oss stan. Alla pensionärer (inklusive mig) bara måste ju kissa innan det är dags att kliva av. Jag hinner inte gå på toa innan vi är framme. Får lov att hålla mig hela vägen hem istället.

Nu har jag varit hemma en stund och ätit mammas pannkakor med hjortronsylt. Helt okej att vara hemma faktiskt. Nu får vi se vad kvällen bjuder på.

Over n' out!

//Denise


Kommentarer
Postat av: Malin

Haha härlig resa! Och BRA jobbat SJ att inte vara så sena! Hörde att folk satt fast på tåg och bussar senare i veckan...



De snygga killarna finns där man minst anar det, den här gången kanske de valde att gömma sig under borden i bistron, vem vet?



Hahaha vilka busiga pensionärer!



Puss och merry xmas-day finaste Denise! <3

2010-12-25 @ 08:21:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0